hoe laat je een geplukte bloem leven?

altijd als ik een bloem pluk dan is ie na een dag dood. kan je dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Antwoorden (3)

Je kan een bloem beter afsnijden dan plukken. In het beste geval doe je dat ook nog eens schuin. Door dat de doen blijven de vaten van de bloem (oa. voor wateropname) beter intact.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bloemen horen aan planten te groeien.
Snij je die af, dan is het contact met de plant verbroken.
Veel soorten bloemen kunnen daar prima een tijdje tegen.
Soms wel 3 weken lang, maar de meesten rond een week.
Echter er zijn ook heel veel soorten die direct dood gaan ( slap gaan hangen)
Daar kan je vrijwel niets aan doen.
Lang niet alle bloemen zijn snijbloemen.
Het ligt dus niet aan jou, maar aan de soort bloemen die je plukt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat kan je niet voorkomen.op het moment dat je de bloem scheidt van de rest van de plant,is het een dode bloem.deze zal nog een tijdje meegaan ,maar dan onherroepelijk verschrompelen.