hoe vaak moet een mini cactusje water?

Ik heb bij de interatuin 2 mini cactusjes gekocht, met een hoedje en een snor.. het zijn wel echte want ze hebben worteltjes enzo.. maar hoe vaak en hoe veel water moeten ze hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Eén keer in de week een klein beetje water onder in de pot doen. Meer niet, anders "verzuip" je ze. Als je het water op de aarde waarin ze staan giet dan verrotten ze aan de onderkant. De cactusjes komen uit een heet klimaat, die kunnen heel goed tegen droogte. Zet ze voor een zonnig raam, dan blijven ze het langst bloeien.
Amadea