Zijn vissen bang voor kikkers in vijver?

Er zitten een paar 2 groene in mijn vijver en heb dit idee want ze zwemmen er langs en laten ze met rust.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zwemmen er dus met een boog omheen leven en laten leven?
Reddie
9 jaar geleden
Ik denk dat ze wél bang zijn voor jouw avatar ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HAA zou dat het zijn ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vissen negeren de kikkers omdat die kikkers volkomen oninteressant voor ze zijn. (Ze zijn niet leuk, niet gevaarlijk, niet eetbaar, etc.)
En omgekeerd geldt hetzelfde.

Het beste antwoord

Zijn er nooit eerder groene kikkers in je vijver geweest, dan moeten de vissen er aan wennen.
Omdat kikkers erg plotseling kunnen bewegen, schrikken de vissen behoorlijk van deze kikkers.
Andersom houden kikkers niet van vissen, de kans dat ze weer vertrekken is daarom groot.
Maar dat gebeurt niet altijd.
Het zijn altijd mannetjes die elders uit een groep komen.
Zullen dit weekend wel gaan kwaken, dus roepen om de vrouwtjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord Ed maar kwaken doen ze nog niet jonkies.
Dus hier nog niet wel verderop in sloot.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja jonkies van vorig jaar of nog een jaartje ouder.
Vanaf het derde jaar begint het kwaken. ( soms 2e jaar)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt ik geniet ervan alles wat in mijn vijver zit.

Andere antwoorden (1)

nee vissen zijn daar niet bang voor.had er vroeger 17 kikkers in en vissen.gebeurd niks mee.