Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Opknappen volkstuin, waar te beginnen?

Wij hebben een volkstuin toegewezen gekregen. Eerst zijn we maar begonnen met ruimen.
Nu hebben we een groenten vak 5 bij 6 meter een vaste planten border van 1 bij 6 meter een kas van 2.5 bij 2 een flink stuk gras en een huisje van 3 bij 3.5 dat in slechte staat is. Het groenten vak en de border hebben we zo goed en zo kwaad als dat ging geschoond en gespit.
Maar wat doen we nu....?
Ik ben maar een beginner en ook nog eens nierpatient dus heel veel energie heb ik niet....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
5.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat heefr er als laatse op het groente gedeelte gestaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er stond voorzover ik het nog kon zien van alles door elkaar. Rechts voornamelijk bonen en links dingen als bloemkool wortelen spruitjes en bieten. Maar alles was erg doorgeschoten en zo goed is mijn plantkunde niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk allemaal groente van vorig jaar, want het is nu de tijd om groente enz te zaaien.
Groente zijn grotendeels èèn jarige planten. En alles doorelkaar zetten is ook niet zo slim geweest, want koolsoorten bv kunnen heel gemakkelijk kruisen met elkaar.
Alles van de zelfde soort, moet je ver uit elkaar zetten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik vind dat je al flink wat werk hebt gedaan. de groentebedden schoongemaakt en gespit, de border nagekeken (die had je nog niet moeten spitten, vind ik. Je kan beter een paar maanden wachten tot alles boven de grond staat zodat je weet wat er voor mooie planten staan)

kijk of je het huisje het eerste jaar meteen wilt vervangen, of je daar het geld voor hebt, of je het gesloopte hout af kan voeren, of dat je het nog een jaartje ermee redt, tot je weet wat voor huisje je wilt en misschien wel op een heel andere plek.