van welk insect zijn deze eitjes?

Toegevoegd na 37 seconden:
Gevonden tussen de viooltjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3.1K

Het beste antwoord

Dit zijn geen eitjes, maar de zaadjes van de plant.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha oeps. Heb dit nog nooit gezien. Het lijkt ook zo zorgvuldig tussen het blad gevouwen. Bedankt!
Rieneke1
9 jaar geleden
Het is niet het blad, maar een zaadpeultje dat is opengesprongen :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou je dit kunnen gebruiken om nieuwe viooltjes te laten groeien?
Rieneke1
9 jaar geleden
Jazeker, daar is zaad voor bedoeld :) Je kan het plantje zichzelf laten uitzaaien, of het zaad verzamelen en elders zaaien. Als je wil verzamelen zou ik het peultje met zaadjes en al verwijderen en nog even laten rijpen op een droge plek, het ziet er nog wat onrijp uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Ik heb dit ook eens gedaan,maar er de plantjes die daar uit kwamen waren maar klein en stelde niet veel voor.
Rieneke1
9 jaar geleden
Maria, wellicht heb je te laat gezaaid? Viooltjes zijn eigenlijk tweejarig. Dank voor de plus!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk haha.
Heb dit nog nooit gezien. Ga het verzamelen en in een pot zaaien. Ben benieuwd ;)
Rieneke1
9 jaar geleden
Volgens mij heb je meer verstand van dieren dan van planten ;)
Succes ermee! Hou er wel rekening mee dat je kans hebt dat ze pas volgend jaar gaan bloeien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke een plus!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ze het jaar erop gezaaid ergens in maart/april dus misschien dat dit het is geweest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb ook honderden uitgezaaide viooltjes in de tuin. Ze beginnen klein, en hebben dan soms al één minibloempje, maar als ik ze de ruimte geef, worden het vanzelf grote pollen. Ik heb ze het hele jaar door, ze zaaien zich in elk seizoen uit en zijn winterhard.