zwembad verwarmen met zonnepanelen of pool heater, hoe en wat?!

we willen een zwembad kopen met of zonnepanelen of een pool heater.
graag voor en nadelen van beide zodat we een goede keuze kunnen maken.
we hebben een bad van 4,50 doosnede en ong. 5000 l.
we willen een warm zwembad voor onze kleine kinderen.
welke kunnen we het beste nemen?
graag willen we ook weten hoe warm het water van beide wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

wij hebben een poolheather gehad maar het water wordt er niet echt warmer van {wij hadden een bad van 3.50 doorsnede} en je wordt niet vrolijk van je electrarekening
en zonnepanelen hebben wij nagevraagd maar de leverancier zei ons dat het minimaal 2 weken duurde voor het water 19 graden was en dan moest je veel zon hebben
wij hebben dan ook maar besloten om het zwembad weg te doen en een kleiner te kopen waar we een paar emmers warm water in doen en dan gaat het nog iets
tenzij je je zwembad binnen kunt zetten
dan blijft de warmte beter want s nachts koelt het een graad of 7 a 8 af en dan begint de alles weer van voor af aan
suc6