Waarom worden mijn goudvissen opgegeten uit de vijver door eenden?

Ik dacht dat eenden alleen kleine visjes eten......Alle 11 zijn ze opgeslokt, de laatste kon ik nog redden, werd uitgespuugd omdat de eend schrok van mij, maar die heeft het ook niet gehaald. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, ze zijn echt allemaal weg!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
14.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
arme vissen :( en ik maar denken dat eenden onschuldige beesten waren.
Heb helaas geen antwoord op je vraag ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het al helemaal voor mij, jij komt aanrennen, die eend schrikt zo erg en spuugt vervolgens de vis uit om maar niet gepakt te worden...

Antwoorden (6)

Eenden zijn 'alleseters'. Ook eten eenden, mede omdat het waterbewoners zijn ook vissen. Eenden zijn ook niet zo kieskeurig en eten wat voor hun snavel komt. Zeker als ze honger hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat vissen behoren tot de normale voeding van de eend. Dus als er in de vijver verder niks anders te eten is, zullen ze de visjes er uit pakken. Je kan er trouwens zoveel brood in gooien als je wilt, maar uiteindelijk wil je natuurlijk gewoon die eenden liever niet in je vijver als je daar vissen in wilt houden. Je schijnt ze te kunnen verjagen door ze gewoon elke keer fysiek weg te sturen, waarna het op een gegeven moment niet leuk meer is voor ze en ze wegblijven. Natuurlijk kun je ook een net over de vijver spannen, maar dat ziet er wellicht minder fraai uit.
Wellicht heeft Eddijst nog een goede tip op dat gebied ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
normale voeding?? ik zie een eend eerlijk gezegd niet op visjes jagen, dat weet ik bijna wel zeker, dus voor jou een -
Omdat eenden ook honger hebben. En een goudvis als een voedsel voor eenden is het lekkere tussendoortje hihi.
Waarom eten eenden mijn goudvissen. heel simpel dus.
Een hebben honger ze eten alles wat ze tegen komen. Net sls al die andre dieren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kunnen ook de reigers zijn hoor die heel snel een visje pakken. Maar eenden doen het ook. tja het is een teken dat ze honger hebben.....wel jammer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je hele lekkere goudvissen hebt.
Een sushihapje voor een eend met een goede smaak...
Ik zou zeggen: Maak de circel rond: zie plaatje!
(Dat zal ze leren!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook eenden hebben een zware winter gehad en hebben honger, vis is zeer voedzaam en lekker voor een hongerige eend.
Ik moet echter toegeven dat dit niet veel voor komt, dus zal het ook met de lange en koude winter te maken hebben.