mag een woningbouwcorporatie jou met kosten opzadelen?

de wijk waarin wij wonen is verzakt en de gemeente laat nieuwe riolering aanleggen terwijl de wegen en stoepen verhoogd worden.
De tuinen zijn daardoor op een lager punt komen liggen, de woningbouw heeft aangeboden om de tuin op te hogen en 1'5 meter vanuit de woning gezien opnieuw te bestraten. De rest van de tuin gooien ze zand en mag je zelf doen. Of je mag 600 euro betalen en dan bestraten ze het voor je.
Wij hebben dat geld niet dus we zitten nu met een tuin vol zand terwijl het eerst mooi bestraat was! Mogen zij dat zomaar doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Nee, zij moeten je tuin geheel herbestraten. Dit is gebeurd door onderhoudswerkzaamheden door de gemeente, de woningbouw moet met de gemeente hiervoor een oplossing zoeken, jullie zijn hier niet aansprakelijk voor, dus kunnen de kosten ook niet voor jullie zijn. Teken bezwaar aan.
Neem bij voorkeur contact op met een advocaat of het juridisch loket, zodat je sterker staat. (0900 8020, 10 cent per minuut). Probeer dit samen met buren te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"de wijk waarin wij wonen is verzakt"
Alleen als je de oorzaak weet kan je antwoord op de vraag geven.
Waarschijnlijk is het verzakken een natuurverschijnsel (polders klinken in)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de woningbouw had ook niets hoeven doen, dan had je tuin en pad veel lager dan de weg gelegen en had je meer problemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De woningbouw besluit de stenen eruit te halen, dan moeten zij ze ook weer terug leggen. Als dat in Boeddha's opdracht was gebeurd, dan had de zaak anders gelegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn ze niet verantwoordelijk voor de 1,5 meter vanuituit de woning gezien. Dat is nl ook zo met de schutting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zij halen de bestrating eruit, zij moeten dit herstellen, tenzij je vraagt de tegels eruit te halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"de woningbouw heeft aangeboden om de tuin op te hogen en 1’5 meter vanuit de woning gezien opnieuw te bestraten." Waarschijnlijk had de huurder daar niet mee in hoeven stemmen en alles had in originele stand kunnen blijven. ps. een stratenmaker doet het op zijn vrije zaterdag voor een stuk minder dan 600.-
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik had begrepen dat de woningbouw gewoon zand OP het bestaande terras heeft gestort, niks stenen eerst weggehaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou helemaal raar zijn, als ze het zand op de stenen gooien. Inderdaad als je geen gelijk krijgt, stratenmaker het laten opknappen,misschien kan een handige buur of vriend het ook. Dan ben je waarschijnlijk voor een dineetje klaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas hebben alle buren zonder morren hun tuin al laten aanpassen/zelf betegeld. Na weer een telefoontje met de woningbouw werd er duidelijk gezegd dat ze zelf al genoeg kosten hadden en dat ik nergensop hoefde te rekenen.