welke grond heeft een kastanjelaar nodig?

mijn ouders willen dit weten omdat we er een gaan kopen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik moet dit echt weten want we vinden het nergens op internet

Het beste antwoord

Het zijn kalkschuwende bomen of struiken met een voorkeur voor diepe, frisse zandgrond en een hoge luchtvochtigheid.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (1)

Kastanje bomen groeien eigenlijk in elke grondsoort.
Op natte kalkrijke kleigrond doen ze het wat minder dan op de zand en veengronden.
Ook de gronden direct langs de kust, zijn minder geschikt.
Dat heeft minder met de grond te maken en meer met de zoute wind die daar kan heersen
Al sinds jaren heerst er een kastanje ziekte ( bloederziekte) waarvan op den duur de stam gaat scheuren en de boom aan kan dood gaan.
Het is dus niet raadzaam voorlopig nieuwe kastanje bomen te planten.