Er is een tak van mijn orchidee afgebroken, kan ik die nog laten overleven ?

misschien kan ik hem in water zetten en komt de tak weer tot leven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
20.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanx !

Het beste antwoord

Een mooi bloeiende tak kan je zeker op water zetten om er nog een tijd van te genieten.
Hij zal echter geen wortels vormen, en kleine knoppen zullen niet meer uitkomen.
Rieneke1
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Staat deze tak al in bloei?
Is hij helemaal of gedeeltelijk afgebroken?
Als er geen bloemen aanzitten en hij is helemaal afgebroken, zou ik hem gewoon weggooien.
Zitten er wel bloemen aan, dan de tak in water zetten en er van genieten tot hij uitgebloeid is en daarna weggooien.
Zit hij echter nog gedeeltelijk aan de plant vast, bijvoorbeeld half of tweederde afgebroken, dan zou ik zolang er nog bloemen of knoppen aanzitten deze tak goed ondersteunen want dan krijgt hij nog genoeg voeding van de plant om tot bloei te komen of in bloei te blijven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een tak afgebroken met nog mooie grootte bloemen ,spijtig om weg te gooien