hoe kan ik het voederhuisje aanpassen, zodat alleen de kleinere vogels er uit kunnen eten?

Er wonen veel kauwtjes,eksters en roeken in de buurt die de mezen en andere kleine vogels wegjagen bij het voerhuisje.Hoe kan ik het huisje "beveiligen" tegen de grote vogels? De speciale korven die je kunt kopen vind ik te duur.Wie weet een oplossing die ik zelf kan maken? ( De grotere vogels krijgen op een andere plek in de tuin te eten,dus die worden niet vergeten!)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
23.2K

Het beste antwoord

Mijn overbuurvrouw heeft van grofmazig tuingaas een kubus over het huisje geplaatst. De grote vogels kunnen daar niet door en de kleintjes eten d'r buikjes vol.

Grofmazig tuingaas kost niet veel. Het is een kwestie van netjes vouwen en even goed nadenken hoe een kubus zonder bodem (want hij staat tot op de grond) in elkaar zit.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goed advies! +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goed idee, en nog goedkoop ook.Ik ga het proberen

Andere antwoorden (3)

Probeer het voederhuisje aan een haak te hangen zodanig dat het wiebelt als een ekster of kauw erop afkomt, ze vinden geen steun en dat ontmoedigt ze. Zo hebben wij dat gedaan, we geven ook op een andere plek voeder aan de grotere vogels.

Toegevoegd na 8 minuten:
In de winkel heb je ook plastic - flessen die je vult en dan omdraait, het eten is dan bereikbaar in een klein bakje. Ook om op te hangen en echt niet duur.

Toegevoegd na 21 uur:
Enkele flessenvoorbeelden.
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden
In mijn tuin(tje) (4 x 4) wemelt het van de mezen, zowel pimpelmezen als koolmezen, groenlingen, vinken, mussen, roodborstje, heggemus, winterkoning en merels, en ook wel kauwtjes, maar deze vogels verdwijnen spoedig, want alle voer is opgehangen. De vogels krijgen hoofdzakelijk noten die ik ze geef in pindanetjes. Ook heb ik een pot met pindakaas, vet en nootjes. Ook hier hebben de kauwen geen interesse in. Dus geen brood o.i.d. voeren want dit trekt kauwen en kraaien aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het zo opgelost. Simpel en effectief! Geen last meer van merels, kauwtjes, eksters of duiven en het is nog een handige aanvliegroute voor de kleine vogels ook! Trouwens de specht heeft hier geen problemen mee!
Plaatje bij antwoord
4 maanden geleden