Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer moet ik edelweiss zaaien?

Hallo, Ik heb hier Edelweiss-Leontopodium Alpinum zaadjes liggen. En er staat me iets bij dat deze in December gezaaid konden worden. Kan het echter nergens meer vinden. Dus weet iemand in welke maand deze gezaaid kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Voor de winter in elk geval voordat het gaat vriezen. Ze kiemen na de vorst door het dooiwater in de grond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ze idd in dec zaaien.
Zelf zou ik de zaadjes een paar weken in de vriezer stoppen, en in maart uitzaaien in kweekbakjes voor je ze overzet naar buiten.
(Lees meer...)
Rieneke1
10 jaar geleden
Nu zaaien en wel buiten in een goed doorlatende gronden zonnige plek.
Neem zaaigrond en meng daar flink wat grit door heen en scherp zand.
Nu heb je een poreus soort grond, dat niet dichtslaat en vermost.
Zaai op een plek die in de winter niet klets nat is, dus liefst ergens verhoogd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zaaien kan het beste in potten in februari/maart. Bloei zal dan in de zomer plaats vinden.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als vuistregel kun je aanhouden dat je in elk geval kunt zaaien op het moment dat de plant zelf zaait: zodra het zaad dus rijp is., mits de de klimatologische omstandigheden ongeveer het zelfde zijn. Edelweiss bloeit in de (na)zomet en dus kun je het vanaf augustus tot de winter invalt, zaaien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding