Wat is het beste grasmengsel voor tegen molenberg?

Het gras op onze molenberg is in zeer slechte staat. Steeds grotere dorre plekken, veel onkruid. Wie kan ons een tip geven welk grasmengsel we hier het beste nieuw kunnen inzaaien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Volgens mij ligt de top van de berg veel te hoog boven het gronwaterpeil.
Het gras komt gewoon water tekort. En zonder water geen plantengroei.
10 jaar geleden
Een ander grasmengsel inzaaien heeft geen enkele zin, erger nog, je zal nog veel meer onkruiden krijgen dan nu.
Omdat je de grond voor het zaaien moet omspitten, komen heel veel onkruidzaden tot ontkiemen.
In de afgelopen zomer, is het lang heet en vooral droog geweest, dat is gunstig voor veel onkruidsoorten en ongunstig voor gras.
Geef volgend jaar het gras een aantal keren mest, bij groeizaam en nat weer.
Dan maak je het gras weer sterker, zodat het gras het onkruid voor een deel kan verdringen.
Laat het gras niet te lang worden, dan kan het omvallen en kale plekken veroorzaken.
Maai het gras ook nooit te kort bij erg droog weer.