Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik grind over mijn betegelde oprit leggen?

Mijn woonwijk is opgehoogd, waardoor mijn oprit te laag is geworden. Moet ik nu eerst alle tegels verwijderen of kan ik hier gewoon 5 cm grind op storten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
14.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Lijkt mij niet verstandig , grind heeft een ondergrond nodig waaraan het zich kan hechten (onderste laag) anders gaat het grind verschuiven.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Als je er een laagje van 2 cm op gooit,dan krijg je problemen,wij hebben er een laag van 10 cm op gestort,nou prima,als je de tegels weg haalt,dan ben je binnen 2 jaar 3 cm grind kwijt,dat zakt gewoon in de grond.
laat je de tegels liggen ,dan heb je er geen last van.
Maar er moet wel heel wat op hoor,als je het kwijt kan, anders toch je tegels er uit
als je niet te veel grind kan storten.
(Lees meer...)
burgos
10 jaar geleden
Meer als 5 cm grind is niet verstandig omdat het grind dan gaat rollen op elkaar ,dus is het beter de tegels gedeeltelijk te verwijderen op te vullen met zand en terugleggen, eigenlijk had de aansluiting met de weg weer passend gemaakt moeten worden .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding