Hoe kan ik van een slaapkamer een tuinkamer maken?

Let wel, het is geen serre en heeft dus alleen aan de voorkant een raam.
Wat verwarming betreft zou ik een thermostaatknop op de verwarming kunnen zetten.
Met alles wit schilderen kom je met lichtinval wel ver, maar speciale verlichting is dat nodig?
Kunnen "gewone" tuinplanten in potten erin?
Het hoeft geen commerciële kwekerij te worden, het blijft een hobbykamer. Al deze vragen zijn, omdat ik mijn tuin kwijt raak en tuinieren toch een van mijn grootste hobby is [en blijft].

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Rieneke1
10 jaar geleden
Waarom verwarming als je er tuinplanten neer wil zetten?
Neem aan dat je niet op het noorden zit, en met een glazen pui is het zo warm.

Antwoorden (2)

Dat is niet zo gemakkelijk te realiseren, en sterk afhankelijk van wat voor planten je wil. Schaduwplannten hebben duidelijk minder licht nodig maar als je kamer op het noorden licht moet je al snel extra verlichting aanbrengen, als je dan naar groeilicht (Son-T )toewil zit je al gauw aan een 40 Watt per m² bij een kamer van 20 m² toch 800 Watt dat brengt dan in elk geval voldoende warmte om de verwarming zo te laten ,met een brandduur van 12 uur per etmaal kom je dan per dag aan stroomkosten van ongeveer 800 Watt *12Uur *0,24 Prijs per KWh*200 dagen = €460, per jaar.Zonder de kosten voor aanleg van de lampen.
Een goedkoper en eigenlijk beter alternatiev zou een volkstuin kunnen zijn. in bijna elke gemeente zijn er verenigingen die een stukje grond aan hun leden verhuren die er daar hun tuintje op kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Normaal gesproken is dat niet mogelijk.
Buiten komt het dag licht van links, rechts , voor, achter en van boven.
Vaak met een groot deel van de dag met direct zonlicht.
Binnen van slechts een klein deel van een kant.
De luchtvochtigheid is binnen aanzienlijk lager dan buiten, gevolg: veel luis, witte vlieg en spint.
Buiten zijn er seisoenen, waar de meeste planten op reageren en ook nodig hebben, binnen is dat vrijwel niet.
Zo zijn er nog wel meer zaken die enorm verschillen met binnen en buiten.
Kies voor kamerplanten die vrij donker kunnen staan en voor zeer donkere plaatsen kies voor kunstplanten, die zijn er in bijzonder mooie kwaliteit, zo mooi, dat je het niet kan zien!
Alles is beter dan afstervende zieke tuinplanten, met geen enkele hoop dat het ooit iets zou kunnen worden.