waar vind je bladluizen?

ik wil weten waar je bladluizen vindt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Antwoorden (2)

De bladluis is een klein insect dat op planten leeft. Meestal zijn vele bij elkaar te zien Bladluizen zijn klein en meestal groen, bruin of zwart van kleur. Ze hebben zes pootjes, twee kleine antennes en soms vleugels. De meeste soorten worden hooguit enkele millimeters lang. Bladluizen leven op planten, ze zijn voornamelijk te vinden op stengels van planten of op bladeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Brandnetels en oostindische kers stonden met stip op nummer 1 in de bladluizen top drie van mijn tuin dit jaar. Alleen de dikste plaag is al weg. In het midden van de zomer kun je de meesten treffen. Je kunt ze goed zien door de bladeren van bloemen en planten op te tillen. Van een afstand lijkt het soms een zwarte vlek of zie je ze nauwelijks, je moet de plant dus van goed dichtbij bekijken.