Zover mij bekend is er officieel niets toegelaten. Wat je kan doen is zoeken naar een middel tegen roest in andere planten. Rozen bijvoorbeeld. Pluk eerst zoveel mogelijk de aangetaste bladeren weg. Behandel daarna de boom met de hoogste dosering die op de verpakking staat.
TIP: Wil je de roest volgend jaar voorkomen, gebruik dan een zwavelproduct zoals Microsulfo van Bayern.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Cola emulgeert met Roest (ontstaat door zuurstof+Fe ijzer) Cola is koolzuur en verwijderd de roest. Moet je maar eens uit proberen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bestrijding

Er zijn voor de perenroest twee vormen van bestrijding.
Een zeer effectieve blijvende vorm van bestrijding, en een oneffectieve tijdelijke vorm van bestrijding. Natuurlijk is het logisch om de eerste bestrijding toe te passen.

Peren roest heeft, om te overleven in de winter, de Jeneverbes ( Juniperus ) nodig.
Vandaar ook deze beide bestrijding methoden.
In de link vindt u verdere info.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja helemaal waar ,heb het wel eens gezien in de Juniperus, ziet er erg raar uit. +
Schimmelziekte zoals roest worden veroorzaakt door bepaalde omstandigheden.
B.V. een lange droge periode ( te droog )
Een lange te natte periode ( zoals wat weken geleden)
Je loopt dus altijd achter de feiten aan, als je het ziet, zit het er al in.
Ook al zal je er tegen spuiten, de bladeren worden er niet gezond meer van.
Nieuw blad groeit er nu niet meer aan.
Belangrijker is het te voorkomen, door b.v. extra te mesten, of kalk te strooien
Of extra water geven, of voor een goede drainage zorgen, dus iets doen aan de oorzaak en niet aan de gevolgen er van.
Voor de bomen maakt het nu niets meer uit, het blad valt er straks toch van af.
Je kunt er nu verder met spuiten niets meer aan doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
iets doen aan de oorzaak en niet aan de gevolgen +