u kunt uw (appel)boom snoeien in een periode van als de sapstroom tot stilstand is gekomen,tot voordat de sapstroom weer helemaal op gang is.dus na de oogst als de bladeren verkleuren en beginnen los te laten,tot voordat de lente zichtbaar wordt.persoonlijk geef ik de voorkeur aan de herfst voordat de vorst begint.de boom is dan tot rust gekomen en kan zich herstellen.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het beste is dat als er geen blad aan zit. Dus van de winter, maar niet als het (hard) vriest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de groei van de boom wilt remmen (bijvoorbeeld als er teveel opschot groeit) en wilt dat de boom zich meer 'richt' op bloeien en vruchten, kun je ook zomersnoei toepassen. Dit betekent dat je in juli/augustus een deel van de overbodige takken weghaalt (het opschot bijv., en natuurlijk niet de takken waar vruchtjes aanzitten).