op welke geuren of smaak komen muggen af?

Ik wil muggen vangen waar overlast is. Ik heb dus fles gemaakt waar muggen in drinkgat gaat ( ik heb geknipt en die is dus omgekeerd, dus van groot opening en daarna in kleine gat , moeilijk eruit. Dus stel ik deze vraag om lokkertje inzetten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik las laatst. Been zweet geur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/detail/article/muggenwerende-middelen-getest/

Antwoorden (4)

Muggen komen niet op geuren en/of smaak af maar op lichaamswarmte of ademwarmte. Muggen zien infrarood.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een citroen kaarsje in je slaapkamer muggen haten die geur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Limburgse kaas en zweetvoeten.

"De voor een mug onweerstaanbare geur wordt gemaakt uit een cocktail van aceton, Limburgse kaas, melkzuur en het zweet van zweetvoeten."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
wat voor mij al jaren goed werkt,een hor in het raam ,maar ook de slaapkamerdeur door een horrengaas deur vervangen.
De bacteriën op onze huid, produceren bepaalde stoffen, waar de muggen op af komen, ook heeft onze huidtemperatuur invloed.
Lijkt me dus erg moeilijk een lokstof te maken waar de muggen op af komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Juist, dit is een goed antwoord.