Wie weet welke plant dit is?

Het zijn vier stekjes die ik even in het water gezet heb om wortels te ontwikkelen. Ik weet helaas niet welk plantje dit is en hoe ik deze moet verzorgen. Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaat een heel handige app voor dit soort vragen: Plantifier.

Antwoorden (1)

Dat is een Chlorophytum capense. Nederlandse naam: graslelie.

Toegevoegd na 5 minuten:
Graslelies zijn dermate gemakkelijk te houden dat verzorgingsaanwijzingen eigenlijk overbodig zijn.
Wanneer ze een lichte standplaats hebben is de groei dermate krachtig dat ze zowel letterlijk als figuurlijk uit de pot barsten, ofwel onder het gewicht van de overhangende stengels met pot en al omver kieperen. Hou daarom de groei in de gaten en verpot tijdig.

Ze kunnen zowel in de zon (geen volle zon) als in de schaduw (bij voorkeur). Kamertemperatuur is voldoende. Verdraagt ook lagere temperatuur, maar lager dan 10°C remt de groei.

Regelmatig water geven. Laat de potgrond tussen twee gietbeurten in licht opdrogen, maar de wortelkluit nooit laten uitdrogen. Zorg ervoor dat er geen water onderin de pot blijft staan. Bij een royale watergift barst de plant soms letterlijk uit de pot, zo snel wil deze dan groeien. Tijdig verpotten is dan de oplossing.
In de herfst en winter de plant iets droger houden.

Verdraagt droge lucht en staat bekend als luchtzuiverende plant.
Bij een te lage luchtvochtigheidsgraad kunnen de bladranden en bladpunten bruin kleuren.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!!