Wat is het beste hout voor een hout huisje?

Ik ga een crossbaantje ergen aan leggen ver van huis en dan wil ik in dat huisje even kunnen relaxen

Toegevoegd na 55 minuten:
Ik wil graag een dak op mijn tuin huis en een klein houten bankje

Toegevoegd na 1 uur:
Om nog even aan te vullen. Gewoon een dak met een klein opberg hokje en een houten bank

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wil je een afdakje met bankje.?wil je een soort tuinhuis(je)?geef eens wat info,misschien dat je dan goede gerichte adviezen kunt krijgen.

Het beste antwoord

Gekeken naar Nederlands hout, dan zal Larix, lariks of lork het langste meegaan.
Zonder het hout te behandelen.
Maar zelf zou ik voor tuinhout kiezen dat is behandeld, zonder schilderen gaat dit zeker 10 jaar mee, vaak veel langer en is goedkoper dan lariks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor et reageren op mijn vraag. Dit zou mij zeker verder helpen :)

Andere antwoorden (1)

Grenen hout en specifiek Douglas. Je kan bv hout van palletten gebruiken wat dan nog lekker goedkoop is. Wel langs buiten een beschermlaag opzetten
Robby BB