Hoe tel ik als nederlands bedrijf de btw van een duitse particuliere klant?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
ronron1212
10 jaar geleden
Hoe bedoel je tel je de btw

Antwoorden (3)

Net zoals de Nederlandse BTW (ervanuitgaande dat je gewoon in NL je zaken hebt gedaan).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon 21% of 6% wat je ook voor je Nederlandse klanten doorberekend alleen als het een buitenlands bedrijf met een geldig btw nummer mag je 0% rekenen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan particulieren (B2C) reken je inderdaad gewoon de BTW aan van het land van facturatie, in dit geval Nederland.
Aan bedrijven in de EU (met geldig BTW-nummer / B2B) betreft het een intracommunautaire levering en geldt er het BTW-tarief aan 0%. De onderneming waaraan geleverd werd dient dan in zijn eigen land het daar geldende BTW-tarief te betalen (dewelke meestal een 0 operatie is, wegens aftrekbaar).

Citaat uit bronvermelding:
"transacties tussen ondernemers zijn altijd belast in het land waar de goederen naar toe gaan (meestal het land waar de afnemer is gevestigd); dit wordt het bestemmingslandbeginsel genoemd
verkopen aan particulieren zijn altijd belast in het land waar het vervoer van de goederen begint (meestal het land waar de goederen worden gekocht); het oorsprongslandbeginsel"

Vergeet geen jaarlijkste intracommunautaire klantenlisting in te dienen als je B2B werkt binnen de EU.