kan ik mijn vissen doden in de vijver door elektriciteit op het water te zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
5.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn ze ziek, of om een andere reden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wil je het graag omdat de vissen dood moeten, of ben je bang dat je ze per ongeluk elektrocuteert door iets in de vijver te installeren?

Antwoorden (3)

Ligt aan de spanning. Een sidderaal genereert ook een schok, maar zo weinig dat de vissen verlamd raken en hij ze op kan eten, maar de vissen zijn dan niet dood. Wanneer je voldoende spanning op het water zet moet het inderdaad mogelijk zijn om ze te doden.

Daarnaast zullen grotere vissen tegen meer spanning kunnen dan kleinere. Ook bij een grotere vijver zal je meer spanning, of op meer plekken spanning moeten hebben (vergelijk het met de zee: als je er bij Katwijk spanning op zet zullen de vissen bij Vlissingen niet sterven, maar als je een stroom op een vissekom zet zullen ze wel sterven).

Volgens de partij van de dieren is electrocutie trouwens een aanvaardbare manier om vissen te doden (zie bron 2, onderaan het artikel)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan men zeker.
Electriciteit wordt gebruikt om vissen te verdoven, zodat ze boven komen drijven. Dit wordt gedaan om bv vis te verwijderen, te inventariseren, Te consumeren.
Dit wordt gedaan door met een stok en en lus waar elec op zit door het water te gaan.
Dus dit zou je op grote schaal kunnen inzetten en als de stroom hoog genoeg is zal deze de vissen doden.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het niet echt kunnen......als je van je dieren af wilt kun je ze beter op marktplaats zetten en gratis aanbieden ,zie je wel vaker ,ik laat geef mijn hond toch ook geen electrische schok als ik ervan af wil