Wij hebben een merelnest op het terras en 4dagen geleden zijn er jonge geboren maar vandaag lag de vader merel dood op het terras, kan zij het alleen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

De moeder kan het vaak alleen redden.

Overigens is het wettelijk niet toegestaan dat je een handje helpt, ook de merel is een beschermde diersoort die tijdens het broeden niet verstoord mag worden en dient de natuur gewoon zijn gang te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor de reactie.

Andere antwoorden (1)

een merelpaar krijgt gemiddeld 5 jongen.
Vader neemt er twee of drie voor zijn rekening, en moeder ook.
Gaat een van de ouders dood, dan zullen de jongen die onder zijn of haar verantwoordelijkheid vallen, niet worden gevoerd door de andere ouder.
Nu weet ik niet zeker of die taakverdeling er al zo vroeg is, maar houd er rekening mee dat slechts de helft van het nest het redt, als verder alles meezit.
Rieneke1