Hoe laat ik zwaluwen weten dat hun nestje er weer hangt?

Tijdens het vervangen van de dakgoten,is het zwaluwnest dat er hing weggehaald.Nu heb ik een nieuw op laten hangen,maar er zijn geen zwaluwen in gaan nestelen.Komen ze ooit weer terug? Hoe krijg ik ze weer zover?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou kunnen proberen om zwaluwgeluiden af te spelen om te kijken of ze nog willen komen, maar de kans is het grootste als er jonge zwaluwen in de buurt zijn of komen. Die zijn niet zo kieskeurig en honkvast als de ouders, die vaak op hetzelfde nest terugkeren.

Het beste antwoord

Zwaluwen vliegen rond de plek waar het nestje heeft gehangen. Ze moeten het zelf ontdekken, er is denk ik geen enkele manier om ze te laten weten dat het er weer hangt. Zwaluwen komen vaak terug op hetzelfde plekje, wie weet komen ze volgend jaar weer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik wacht gewoon af of de zwaluwen weer terug komen.