Waarom wordt mijn appelboom niet stevig?

Mijn appelboom is nu bijna twee jaar oud en is al aardig gegroeid maar nog een beetje slap, hij wordt niet dikker en nu is hij door de bloesem topzwaar geworden en hangt een beetje naar beneden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Heel veel soorten appels, worden geënt, op een zwakke onderstam, dat wil zeggen dat de onderstam bepaalt, hoe snel een appel kan groeien.
Je hebt duidelijk een appel met een zwakke onderstam, deze zijn het meest geschikt voor tuinen.
Voordelen hiervan zijn zwakkere groei, dus blijven veel kleiner en geven daardoor al snel appels.
Zouden ze op een sterke onderstam zijn geënt, dan groeien ze zeker een meter per jaar, worden hele grote bomen en geven pas na velen jaren voor het eerst appels.
Mocht de bloesem uitgroeien tot appels, ga dan de hangende takken steunen, door er stokken onder te zetten.