Magnolia "susan" bloeit niet en heeft geen blaadjes, takjes zijn wel goed buigbaar. Hoe kan ik het struikje het beste verzorgen?

Vorig jaar dacht ik dat het struikje al dood was, maar ineens kwamen er toch nog onder aan de struik een paar blaadjes. Nu zie ik dat er weer niets komt, maar de takjes blijven (bijna allemaal) buigbaar. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit struikje het weer goed gaat doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
4.4K

Het beste antwoord

Uw vraag enige dagen zien staan. Ik kom tot de conclusie dat uw Magnolia een groei stoornis heeft.
Kan komen door wortel vraat, harde grond rond zijn wortels.

Verleden jaar toch onder aan een paar blaadjes en nu geen. Maw verleden jaar al heel veel moeite moeten doen om te groeien en dit jaar nog moeilijker.

Waar mogelijk, graaf hem uit. Inspecteer de wortels. ( weinig wortels, weinig kans) Maak een groot gat waar u ruim de grond los maakt. Voeg met het herplanten voldoende bemeste grond toe. Bewateren.

De natuur is heel sterk, maar moet het soms tegen invloeden afleggen.
Hopelijk kunt u de Magnolia nog redden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankje, ik ga hem morgen uitgraven en hoop dat hij straks beter gaat doen.