I.v.m. weinig ruimte in mijn moestuin moet ik plantjes dichtbij een watersproeier zetten. Welke van deze planten kunnen het beste tegen veel water?

- Paprika
- Aardbeien
- Tomaten
- Cherry Tomaten
- Bieslook
- Basilicum
- Knoflook
- Uien
- Wortels
- Waterkers
- Bruine bonen
- Sla
- Komkommer

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Komkommer kan best wel (veel) water hebben. Tomaten en sla en paprika mogen ook wel best wat hebben. Maar waterkers die leeft op water. Het groeit ook vaak in of langs beekjes.
Maar knoflook en ui mogen absoluut geen water hebben!

Aardbei moet je niet teveel geven. Alleen als 'ie echt te droog staat.
Voor al het overige kun je redelijk wat water geven.

Hoop dat je er wat mee kunt!
En geniet er vooral van!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bonen kunnen absoluut niet tegen sproeien, ook veel regenval brengt schade aan de plant die vatbaar is voor verrotting.

Overige planten hebben er minder bezwaar tegen alhoewel sproeien niet de beste oplossing is, de plant krijgt door het koude water een schok die de groei beïnvloed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou de watersproeier uitzetten en dan denk ik dat je meer en betere groenten krijgt, dan wanneer je gaat besproeien met koud water. Het regenwater doet ook heel goede dingen in een volkstuin.