Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer kan ik kruidenplantjes poten in de tuin?

Gisteren kreeg ik een aantal kruiden planten cadeau: rozemarijn, oregano en tijm. Wanneer kunnen deze in de tuin uitgeplant worden? Het weer lijkt mij nu niet geschikt, maar moet ik tot mei wachten of kan het zodra de vorst uit de grond is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hou ze voor de zekerheid tot na de ijsheiligen 15 mei nog binnen, daarna kunnen alle soorten zeker naar buiten, binnen redden deze plantjes zich ook prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn reactie had dus bij antwoord moeten staan:

e kan ze ook heel goed in plantenbakken voor aan bijv. de schutting zetten. Dat kan dan nu al. Zodra het niet meer vriest, kunnen ze dan naar buiten.
Komt er dan weer nachtvorst is de bak heel goed weer binnen te halen. Bijkomend voordeel van hoog hangende bakken is, dat je niet bang hoeft te zijn dat de katten er tussen zitten te rommelen.

De verse kruiden die je in de supermarkt koopt doen het ook goed op deze manier. Peterselie, bieslook, basilicum etc. Uit het te kleine potje en in een grotere bak met goede grond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding