Mijn tomatenplantje heeft een hele dunne steel. Word deze nog dikker?

Ik heb mijn tomatenplantje binnen gezaaid, omdat ik dacht dat ie buiten opgegeten zou worden en misschien zou verbranden (het is hier altijd 28 graden). Maar nu heeft mijn tomatenplantje een dunne steel. Ik heb het zaadje daarvan pas een week geleden gezaaid, maar ineens maakte die een groeispeurt. In 1 nacht tijd issie 1,5cm gegroeid!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.5K

Het beste antwoord

Naarmate de plant groeit zal de steel natuurlijk dikker worden.
Voor een compacte plant is het echter wel belangrijk om te zorgen dat de plant véél licht krijgt, en niet te veel water. Anders krijg je lange slappe stengels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad heel veel licht en de temperatuur is ook wel aan de erg hoge kant.

Andere antwoorden (1)

Dat je plantje zo snel is gekiemd en gegroeid is komt omdat de temperatuur aan de hoge kant is geweest. De plant of plantjes moeten nu dus afgeremd worden en iets koeler worden weggezet. Laat de plant of plantjes dus rustig staan op een koelere plaats en alles komt na verloop van een of enkele weken best wel in orde.

Toegevoegd na 9 uur:
Wat je ook nog kunt doen is er heel voorzichtig een paar lucifers of satestokjes langs zetten als extra steun.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het plantje binnen gezet. Een koelere plek kan ik niet bedenken. Tenzij ik het plantje in de koelkast kan zetten :). Heb het plantje ook wat meer aarde gegeven, zodat het steeltje niet zo slap hangt. Ben bang dat ie anders breekt!