Is 'universele potgrond' goed genoeg voor het planten van een boompje in pot?

Deze universele grond vind je vaak bij supermarkten, maar ook bij de tuincentra. Daarnaast is er speciale grond voor buxus, orchidee etc. Ik ga een fruitboompje in pot zetten - is de universele grond daar goed genoeg voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.7K

Het beste antwoord

Wij gebruiken hier ook Universele potgrond voor de fruitbomen, en wij zijn een fruitbomenkwekerij! haha

Pas wel op met de kwaliteit van de potgrond. Grond bij een tuincentrum is vaak stukken beter dan bij een bouwmarkt of supermarkt. En laat je niet verleiden door "extra meststoffen toegevoegd", das vaak juist een teken dat het troep is. Een fruitboom in pot gaat vaak prima, maar pas in de zomer wel op met water geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoals de naam al doet vermoeden, is universele potgrond een alleskunner. Uitermate geschikt voor vele doeleinden, zoals het verpotten van kamerplanten, het vullen van terras- en bloembakken, het planten van bomen en struiken en het kweken van perkplanten, vaste planten en groenteplanten.

http://www.rhp.nl/nl/consumer/potgrond/1288962752/Universele-potgrond/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de universele potgrond is prima geschikt voor je boompje.
bedenk echter wel dat er geen langzaam vrijkomende voeding aan is toegevoegd, dus na een week of zes moet je de voedselvoorziening bij gaan houden.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke. En wat zou ik het beste kunnen gebruiken voor bijmesten?
Rieneke1
11 jaar geleden
universele plantenvoeding :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, nou - dat zou moeten lukken dan! :)