Ik wil graag van een stukje gazon een border maken. Hoe moet ik te werk gaan?

Ik wil graag dahlia's planten, en daarom wil van een stukje gazon een border maken om daar dahlia's in te kunnen planten. Hoe moet ik te werk gaan? Heeft iemand een handig stappenplan, of handige bruikbare tips?
Ik hoop dat mensen mij kunnen helpen zodat ik aankomend voorjaar aan de slag kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.3K

Antwoorden (2)

Daarvoor moet je eerst de graszoden verwijderen. Steek ze af met een spade of (voor grotere oppervlakken) een graszodensnijder en voor ze af, of gebruik ze op een andere plek waar je gras wilt hebben. De grond onder een oud grasperk is meestal hard en ongeschikt om direct in te planten. Je kan deze het best eerst spitten of frezen en eventueel bodemverbeteraar er doorwerken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het al lang gazon is geweest en de ondergrond is hard, dan kun je het best twee spades diep omspitten. Het gras kan er gewoon onderin en dien t.z.t. als natuurlijke meststof. Twee spades diep is ongeveer 40cm. wat een mooie teeltlaag is voor dahlia's (en andere planten). Eind april ga je de knollen planten om straks tegen het einde van de zomer mooie bloemen te hebben.
http://users.skynet.be/foto.albert/Tips/Tips.htm
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist! +