Weet iemand de naam van dit plantje? (de beige kleurige 'bolletjes')

Deze dingetjes zie je veel in Australie langs de weg en in de buurt van het strand. Het groeit tussen gras en andere planten, maar ik weet niet hoe het heet! Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag maar aan Ed Dijst, die weet dat soort dingen als geen ander.
ik zou zeggen een soort gras, misschien helmgras.

Het beste antwoord

ik zie op je foto bies ( groene spriet met licht bruine bloeiseltjes) en konijnenstaartje (gras met een witte zachte pluim)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Moeilijk hoor als je zo maar planten uit een ander land laat zie, zeker Australië, waar heel veel zeldzame soorten groeien, maar er zijn veel planten van elders ingevoerd, en heel toevallig zijn de beige kleurige bolletjes van een zeer algemene plant, die ook in Nedereland algemeen is, het is de pitrus, een van de velen soorten russen, dat zijn een biezensoorten, die op wat vochtige plaatsen groeien.
De stengels van deze plant werden vroeger gedroogd en als pitten gebruikt in olielampjes, van daar de naam pitrus.
De andere bloem van je andere vraag komt ook zeker uit Australië? welk deel?