Groeit de Maqui bes onderhand ook in Nederland? En zo ja, wordt hij er ook gekweekt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Deze wintergroene kleine boom is slecht bestand tegen onze winters en zal hier nooit buiten kunnen groeien.
Een beetje vorst kan hij wel verdragen, maar bij iets meer vorst is er direct grote schade.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben van plan om deze bes naar Nederland te gaan exporteren (ben momenteel woonzaam in Chile). Mocht ik ooit vragen hebben, weet jij er dan het een en ander over? Op internet is er niet zoveel informatie te vinden over het kweken.

Andere antwoorden (1)

De Maqui bes (aristotelia chilensis) is een paarse bes die groeit onder de ruige omstandigheden in Patagonie( Land van Grote Voeten), Chili. De Mapuche-indianen van de regio hebben de Maqui bes lang vereerd om haar verbazingwekkende genezende kracht en als voedsel voor uithoudingsvermogen en kracht.

De vrucht biedt daarnaast opzienbarende bescherming tegen cholestorol en ontstekingen. Fox News onderstreept het feit dat de maqui bes zo overvloedig in het wild groeit in Chili dat deze niet eens formeel gekweekt hoeft te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
interessante informatie, maar geen antwoord op de vraag of hij in Nederland kan groeien