Wat zijn die groene vlekken op de tegels?

Groene vlekken schimmel??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
8.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Groene vlekken, dan moeten deze tegels buiten liggen.
Bijna zeker zijn jouw groene vlekken kostmossen, die zien er uit als ingetrapte kauwgom, in de kleuren groen, vaak ook grijsachtig of oranje geel.
Korstmossen zijn schimmels die samenleven met een soort algen, symbiose dus.
De plaats van de tegels bepalen welke soorten er op jouw tegels kunnen groeien.
Met schoonmaakazijn kan je ze e.v.t. dood/ weg krijgen.

Antwoorden (3)

Omdat ik geen verdere informatie lees, plaats ik mijn reactie als antwoord.
Groene vlekken, dan moeten deze tegels buiten liggen.
Bijna zeker zijn jouw groene vlekken kostmossen, die zien er uit als ingetrapte kauwgom, in de kleuren groen, vaak ook grijsachtig of oranje geel.
Korstmossen zijn schimmels die samenleven met een soort algen, symbiose dus.
De plaats van de tegels bepalen welke soorten er op jouw tegels kunnen groeien.
Met schoonmaakazijn kan je ze e.v.t. dood/ weg krijgen.

Korstmossen komen vooral voor op tegels, bomen en dakpannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De groene of grijze vlekken op tegels en op andere stenen zijn korstmossen en oo wel schimmels. Ze zijn heel gemakkelijk te verwijderen met een hogedrukreiniger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kosmos. That's all. Don't worry.