Waarom eten merels in het voorjaar wel aardbeien(vroege soort) maar in het najaar(late soort) niet?

In het voorjaar moet je er eerder dan de merel bij zijn om nog aardbeien te kunnen eten uit eigen tuin. Maar in het najaar blijven de aardbeien aan de plant zitten omdat de merel ze niet meer opeet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Het beste antwoord

In het voorjaar zijn er eerste de rijpe bessen van de klimop, iets later de aardbeien en precies in die tijd zijn het de enigste rijpe vruchten in de natuur.
Er is dus niet anders.
Om deze tijd is er een ware overvloed aan rijp fruit en nog veel meer aan rijpe bessen en die vinden ze een stuk lekkerder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien hebben ze in het najaar bessen in de buurt die ze lekkerder vinden dan aardbeien.
11 jaar geleden
In het najaar hebben merels liever druiven, allerlei soorten bessen en rozebottels en ik denk dat ze net als mensen bepaalde dingen liever hebben in het najaar dan in het voorjaar. Zou jij bijv. in de zomer boerenkool lusten of spruiten of andere winter- of najaarsgroenten?