Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik paddestoelen binnen kweken?

ik wil graag mijn eigen shi-take, oesterzwammen, koraalzwam etc. kweken, ik heb helaas geen tuin om dat te doen dus dan moet dat in huis. mijn vraag is, is dat mogelijk? waar moet ik extra op letten. en stinkt dat? kan ik dat gewoon in de woonkamer doen of is dat beter om ergens anders te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
987

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Heel simpel. Je kunt kweeksets kopen bij een tuincentrum. Het is gewoon een kwestie precies doen wat de handleiding voorschrijft. Het stinkt niet, is niet gevaarlijk, het resultaat is de ene keer beter dan de andere keer, maar wel heel leuk. Ik zou beginnen met de makkelijkste soort, de gewone champignon. Maar de andere soorten zijn dus ook te krijgen. Ik heb ze onder mijn bed gehad omdat het daar droog was en er de juiste temperatuur heerste. Maar als je een schuur hebt of een donkere ruimte, prima dan. Maar anders is er ook wel iets te fabrieken, zoals een kartonnen doos om donkerte te creëren.Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is best mogelijk om zelf paddestoelen te kweken. Het is reukvrij, want in een champignonkwekerij is ook alles schoon en er hangt ook geen geur die irritant zou kunnen zijn. Wel is het heel belangrijk dat de vochtigheid goed op peil blijft en de temperatuur is ook heel belangrijk. De paddestoelen doen het het beste in het donker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding