Welke bomen produceren bessen, die bij spreeuwen het populairst zijn?

Veel bomen met besvruchten zijn nu volgroeid in mooie gekleurde bessen. Welke van deze bomen met besvruchten zijn nu het meest in trek bij spreeuwen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Spreeuwen zijn zo dol op blauwe bessen dat ze een kwart van de oogst opeten en veel vernielen.
Ook duindoorn- en vlierstruiken worden door spreeuwen bezocht wanneer de bessen rijp zijn. Zelfs overrijpe, gistende bessen lusten ze en dat maakt ze dronken.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een lijsterbes kan door een zwerm spreeuwen binnen een paar minuten kaal worden gegeten! Feestje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kersen en krieken, wild cornus, hulst, lijsterbessen, vlier, taxus en meidoorn.