Ik wil zo'n betonnen buiten BBQ kopen. Waar moet ik op letten ?

Ik hoor dat ze eenvoudig kapot vriezen of juist kapot gaan door de hitte van het vuur.
Heeft iemand hier ervaringen mee en tips hoe dit te voorkomen, of waar op te letten bij de aanschaf van de BBQ ?

Ook is er sprake van een coating. Is die alleen maar voor "mooi", of zorgt die juist voor het waterafstotend maken of zo ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De door u genoemde coating is inderdaad bedoeld om het geheel vochtwerend te maken en voorkomt daardoor alg groei en het binnendringen van vocht in het beton. Wanneer beton veel vocht heeft opgenomen en het zou meteen flink gaan vriezen, dan kan het beton barsten. De coating voorkomt dat.

Ze horen niet kapot te vriezen of te breken bij hitte. (heb je überhaupt wel eens een steen door vriezen zien breken?Indien ze dit wel doen, zou ik beroep doen op garantie. Ik heb er zelf ook 1 gekocht bij een Internetbedrijfje dat handeld in die dingen, en er nog geen problemen mee gehad. Wel moet je de juiste lijm (cement) gebruiken indien je hem voor de veiligheid tegen instorten wil verlijmen. Deze moet wel tegen hitte kunnen. Echter kan de die bbq vaak ook gewoon demontabel plaatsen.

Waar je op moet letten is, dat je altijd aangewezen bent op die plek om te BBQ-en. Staat de wind wat ongunstig kan je m niet makkelijk verplaatsen. Is jammer als je meerdere terrasjes in je tuin hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100