Ik wil zo'n betonnen buiten BBQ kopen. Waar moet ik op letten ?

Ik hoor dat ze eenvoudig kapot vriezen of juist kapot gaan door de hitte van het vuur.
Heeft iemand hier ervaringen mee en tips hoe dit te voorkomen, of waar op te letten bij de aanschaf van de BBQ ?

Ook is er sprake van een coating. Is die alleen maar voor "mooi", of zorgt die juist voor het waterafstotend maken of zo ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rustig opstoken, dus niet in een keer een groot vuur, dan kan steen heel veel hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet kopen.. Kwestie van tijd

Het beste antwoord

De door u genoemde coating is inderdaad bedoeld om het geheel vochtwerend te maken en voorkomt daardoor alg groei en het binnendringen van vocht in het beton.
Wanneer beton veel vocht heeft opgenomen en het zou meteen flink gaan vriezen, dan kan het beton barsten.
De coating voorkomt dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze horen niet kapot te vriezen of te breken bij hitte. (heb je überhaupt wel eens een steen door vriezen zien breken?Indien ze dit wel doen, zou ik beroep doen op garantie.
Ik heb er zelf ook 1 gekocht bij een Internetbedrijfje dat handeld in die dingen, en er nog geen problemen mee gehad. Wel moet je de juiste lijm (cement) gebruiken indien je hem voor de veiligheid tegen instorten wil verlijmen. Deze moet wel tegen hitte kunnen. Echter kan de die bbq vaak ook gewoon demontabel plaatsen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"heb je überhaupt wel eens een steen door vriezen zien breken" Hoe denk je dat bergen eroderen? O.a. door bevriezing.
Frimu2
11 jaar geleden
Ze breken door dat er water inzit. Bergen hebben van nature al scheuren waar water in kan komen. steen breekt niet bij bevriezing.....water wat uitzet kan hem laten breken. Echter als je het zo bekijkt kan bijna alles breken bij bevriezing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja duh, natuurlijk doordat er water in zit. Maar dat kan bij zo'n bbq ook gebeuren. Water in een spleetje, beetje vorst, hupsakee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een muur van een huis kan op die manier kapot gaan.
Door slechte voegen kan er water in de stenen dringen, dan een flinke vorst eroverheen en daar gaat je mooie huisje.
(duurt wel een tijdje)
Frimu2
11 jaar geleden
Ja ..... nu jullie het zeggen....internet staat idd vol met door bevriezing ingestorte bbq`s....
Heb ik ff geluk gehad.
Waar je op moet letten is, dat je altijd aangewezen bent op die plek om te BBQ-en. Staat de wind wat ongunstig kan je m niet makkelijk verplaatsen. Is jammer als je meerdere terrasjes in je tuin hebt.