Wie weet hoe dit boompje heet?

Het boomje heb ik 2 jaar geleden gekocht,bloeit nu voor het eerst en al 2 maanden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Ivana
11 jaar geleden
En hij zal blijven bloeien tot de eerste nachtvorst....

Antwoorden (3)

Dit is zo te zien een Hibiscus Syriacus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist de tuinhibiscus.
+
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Volgens mij is het een clematis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een Hibiscus syriacus. Voor de tuin (er is ook een Hibiscus voor binnen, de zogenaamde Chinese roos, Hibiscus rosa-sinensis), zijn het meestal op een onderstammetje geente planten. Uit die onderstam kunnen scheuten verschijnen die afwijkende bloemen produceren. Die scheuten kun je het beste verwijderen.
De Hibiscus doet exotisch aan en dat klopt wel: ze komen meestal uit Oost-Azie tot West-Afrika en Australië.
Het geslacht kent eenjarige planten, vaste planten en heestersoorten. Lees verder op www.tuinieren.nl/plantenindex/hibiscus