Hoe plaatsen ze een zwembad in een tuin waar een schutting omheen staat?

Vraag me altijd af hoe ze zo'n gat dan graven zonder graafmachine?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Het beste antwoord

Dan wordt er een gedeelte van de schutting eruit gehaald, zodat de graafmachine door kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De schutting wordt er dan gewoon even uitgehaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vrij simpel. Je haalt 1 of 2 schuttingdelen eruit zodat de graafmachine erin kan, en die zet je er later weer in. Tenmiste, zo hebben wij dat gedaan toen er een graafmachine in moest.
Een andere mogelijkheid is (als het zwembad aan de rand van de tuin is) dat de graafmachine groot genoeg is om over de schutting heen te werken. Echter heb je dan wel een goede graafmachinist hebben ;)
Maar dit laatste is meestal niet het geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de schutting even weggehaald kan worden, dan doen ze dat natuurlijk, maar soms is het lastiger.

Er zijn minigraafmachines die door de voordeur heen kunnen, maar met al dat zand door het huis schiet niet op.

Dan wordt er wel eens met een grote kraan gewerkt.
Dus graafmachine als zandcontainers worden dan over het huis de tuin in getild.
En als het een zwembad uit 1 stuk is, gaat die met op dezelfde manier over het huis

bronnen:
-een "kleine" kraan
-een grotere
-zwembadje tillen
-zwembadje laten vallen..