Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie weet welke bloem dit is? lijkt op morning glory, is wit en iets groter, heeft hartvormig blad, klimplant, bloeit 1 dag

knop ziet er zelfde uit als morning glory, 's morgens open en de volgende dag verwelkt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bijna zeker is het de Ipomoea cairica en dan de witte vorm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Die heeft geen hartvormige, maar zesvingerige bladeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja helemaal gelijk ,dan komt Ipomoea indica (syn. Ipomoea learii, Ipomoea acuminata) meer in de buurt.
Die heeft hartvormige bladeren, soms drielobbig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op dit antwoord kon ik doorgaan: plant komt uit israel, heet daar maanbloem, een grote witte (haag)winde met de naam ipomoea alba

Andere antwoorden (3)

Wat een komische ontdekking dat de Zuid-Afrikaanse benaming voor deze plant met prachtige bloemen en bladeren 'Pispotjen' luidt...
De Latijnse naam is Calystegia sepium. In het Nederlands haagwinde.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik zie die bloem, en ik moet meteen aan die vraag van vorige week denken, ook al een winde :-) Dat bloemetje is popie jopie.
Ziet eruit als de "Maanbloem"; familie van de Morning Glory:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maanbloem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Impomoea is een vaste plant voor de tuin die er in verschillende kleuren is. Hier hebben we te maken met de haagwinde die zoals de naam het al doet vermoeden, in hagen groeit. Veelal in beuken hagen tref je hem aan. Leuk bloemetje. Let op is snel groeiend en woekert snel voort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding