Hoe krijg ik Lelietjes-van-dalen uit mijn tuin?

De lelie van dalen komen overal op.
Sinds kort hebben we kippen en heb ik gehoord dat lelietjes van dalen erg giftig zijn. Dus ik wil deze lelies uit mijn tuin. Heb al heel wat Lelietjes weggehaald. De lelies komen zelfs via de stoeptegels omhoog.

Gif is geen optie, ook vanwege de kippen en een moestuintje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
12.5K

Antwoorden (4)

Door de inzet van bladluizen, taxuskevers en lapsnuittorren. Laat die zich er lekker aan tegoed doen!
Amadea
11 jaar geleden
Uitroeien met wortel en tak en vooral niet opgeven!
De LvD zijn uitermate hardnekkig en voor je het weet hebben ook de buurtuinen er last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan de gang blijven met water en azijn,als je het lang genoeg volhoud dan zijn ze gegarandeerd verdwenen na een tijdje.
burgos
11 jaar geleden
Lelietjes-van-dalen hebben ondergrondse uitlopers, die lijken op touw.
Ook onder de tegels zitten deze uitlopers, dus zal je de tegels op moeten lichten, om de wortels er onder uit te halen.
Verders regelmatig weg halen wat er steeds weer op komt.
Mogelijk heb je nog wel meer giftige tuinplanten staan, maar kippen eten gelukkig niet alles.