Ik zag recentelijk een spinnendoder met een - waarschijnlijk verlamde - huisspin sjouwen. Hoe voorkomt de spinnendoder dat ze niet gepakt wordt?

Op welke wijze weet de spinnendoder de aanzienlijk grotere huisspin te elimineren zonder zelf gevangen te worden door de huisspin?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Een huisspin jaagt volgens mij niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De spinnendoder, wacht zijn kans af, om de spin, boven op zijn lijf op een zachte plek,een prik te geven, daarna hoeft hij alleen maar te wachten totdat de spin verlamd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmmm. En hoe voorkomt hij dat hij niet in het web terecht komt? Huisspinnen wachten meestal verborgen op hun prooi, anders dan bijvoorbeeld kruisspinnen die vaak midden in hun web wachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij achtervolgd de spin tot in zijn schuilplaats die uit een trechtervormig aanhangsel van het web zit.. mogelijk plakt dat deel van het web niet, of mogelijk heeft hij daar geen last van.