Wie weet de naam van dit plantje?

Ik heb dit plantje tijdens een Fair op Paleis Het Loo in Apeldoorn gezien maar weet de naam niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

En ik ga nu toch met het antwoord aan de haal ;-p

Het is de: Convolvulus Tricolor ofwel, driekleurige winde.

Of ben ik nu aso?

Toegevoegd na 5 uur:
Bij de bijgevoegde afbeelding lijken de blaadjes toch echt te kloppen.

Komt van deze site: http://www.bidorbuy.co.za/item/6803195/Morning_Glory_Blue_Ensign_Convolvulus_tricolor_Seeds.html
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen aso, hoor, want dit is het correcte antwoord! ;-) +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep!
+
HeerVoldemort
11 jaar geleden
:-) gelukkig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
burgos
11 jaar geleden
Geweldig hoor +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Amadea
11 jaar geleden
Maar een goed antwoord heeft toch niks te maken met aso zijn? Dat betreft alleen sommige figuren die dan op de negatieve duim drukken. Maar bij deze vraag is dat gelukkig niet gebeurd!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Amadea,
Omdat ik in de reacties al wilde aangeven dat het om een winde zou kunnen gaan (toen was ik niet zeker) maar daar was Rieneke mij voor. Totdat ik de foto's vond, toen was ik wel zeker. Dus vandaar dat ik me afvroeg of ik aso was, omdat het lijkt alsof ik Rieneke's antwoord wilde pikken.

Andere antwoorden (2)

Dit is een soort Petunia. Van de petunia's bestaan duizenden varianten in alle kleurtjes van de regenboog.

De verwarring met waterkers is wel te begrijpen: het plantje dat er tussen staat, is een waterkers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
denk dat je gelijk hebt stippel, +
rose
11 jaar geleden
Te vroeg gejogen, Rineke
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En toch he...
burgos
11 jaar geleden
Pijnlijk Ha ha(geintje hoor)
Het is inderdaad de C.Tricolor. en geen petunia.
Zaai ze zelf al jaren en het is een eenjarig klimplant(je).
Makkelijk om te zaden te oogsten en in het voorjaar (binnen voor-)te zaaien.