kan ik een yucca gloriosa in deze preiode van het jaar verplaatsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
9K

Antwoorden (1)

De beste tijd om een palmlelie, Yucca gloriosa, te verplaatsen is eind september, als de plant in rust gaat. Maak een ruime cirkel om de plant heen en graaf de Yucca voorzichtig en vooral diep uit. Zet de uitgegraven plant in een kruiwagen of een flinke stuk plastic om de plant te vervoeren. Zorg altijd dat er zoveel mogelijk grond rond de wortelkluit blijft zitten. Maak vervolgens een zeer ruim plantgat op de plek waar u de plant wilt herplaatsen. Vul na het planten (houd de stam goed recht) het gat op met de uitgegraven, gemengd met bladeren. Druk de mix goed aan en geef totdat de vorst invalt geregeld water; dat helpt de wortels te herstellen voordat de winter invalt.
Kijk voor meer informatie op www.tuinieren.nl/plantenindex/yucca