Ik heb een massa dode naaktslakken in de vijver en mijn vissen gaan nu ook dood . Kan iemand mij helpen hoe het komt en wat ik moet doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.8K

Het beste antwoord

Zeer ongebruikelijk dat er zoveel verdronken naakt slakken in je vijver zitten, heb je slakkendood gestrooid?
Zo veel mogelijk alle dode slakken er uit scheppen en zo snel mogelijk eenderde van het water vervangen, herhaal dit nog een paar keer, de komende week.
Laat je water testen op de GH( gezamelijke hardheid,) mogelijk is die veel te laag en de PH ( zuurgraad) veel te hoog!

Toegevoegd na 2 uur:
Let op, de verdronken slakken kunnen verschrikkelijk stinken!!!
Graaf een gat in je tuin en gooi ze daar in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De naaktslakken komt door de vochtigheid
Trek handschoenen aan en gooi ze weg
De vissen begrijp ik niet
Misschien vuil water schimmel onder of overvoeding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kan best een bierglas 1/2 in de grond steken en daar slakkengif indoen. Die slakken zullen nu eerder op uw lokmiddel afkomen dan naar de vijver.
Heeft u geen lokmiddel dan kan u ook 1/3 vh glas vullen met donker bier.
Verder zijn de tips van Eddijst ok voor het water in de vijver.