Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ikheb mijn oprit met onkruidverdelger besproeid, nu heeft het lichtjes geregendbeetje motregen), zou ik het opnieuw moeten doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
11.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de verpakking zou moeten staan, hoe lang het droog zou moeten zijn, na het spuiten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

nee hoor, gewoon afwachten, van motregen loopt echt niet alle gif in een keer weg
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Een beetje motregen kan geen kwaad, daar spoelt de onkruidverdelger niet van weg. Als het daarna weer droog blijft, blijft het middel werkzaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heb je trouwens voor middel gebruikt? Wist je dat azijn precies dezelfde werking heeft, en dat het milieuvriendelijk en heel goedkoop is? Een aanrader!
Nee hoor, de regen trekt je onkruidverdelger juist mee de grond in en is dus alleen maar beter ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
min: Moderne onkruidverdelgers werken niet via de grond maar alleen via het groen.
In de beschrijving staat meestal dat het na het besproeien enige uren droog moet blijven voor optimale werking.
Een uurtje of twee moet genoeg zijn.
Maar je hebt veel water (regen) nodig om je sproeiwerk ongedaan te maken.
Ik zou rustig een weekje afwachten, als het onkruid dan nog geen verschijnselen van afsterven vertoont kun je je spuitwerk herhalen, maar waarschijnlijk is dat niet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
afhankelijk van het middel is bij sommige middelen lichte regenval juist gewenst. (trek in de bodem en kan zo bij de wortels van de plant komt)

als je aan geeft in je vraag welke verdelger het is kan men gerichter antwoorden :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding