Doorzetten met pachysandra green sheen ondanks al het onkruid?

Twee jaar geleden hebben wij in onze voortuin (3x4m) pachysandra green sheen geplaatst. De aarde is heel droog en keihard. De pachysandra groeit an sich goed, maar het onkruid groeit zo waar nog sneller. Na drie uur alle onkruid eruit te hebben gehaald (en rugpijn) staat het na twee regenbuitjes weer net zo hoog. Het is erg frustrerend.

Moeten we doorzetten tot het dichtgroeit? En hoe lang duurt dat nog? Of wordt het met die droge grond nooit wat, kunnen we het beter eruit halen en iets anders van onze voortuin maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2K

Het beste antwoord

De Pachysandra, is een trage groeier, die nog al wat jaren nodig heeft om goed dicht te groeien.
Alleen in de volle zon, wordt het niet altijd een succes.
Het is meer een plant voor half schaduw en volle schaduw.
Blijf het onkruid er uit trekken voordat het in het zaad komt.
Dat bodemdekkers een makkelijk oplossing zijn tegen onkruid, is een fabeltje, de eerste jaren blijft er onkruid komen.
Na het schoon maken van het onkruid, alle kale grond tussen de planten afdekken met een laagje potgrond.
Staat erg netjes en verbetert de grond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij heb je last van zgn. wortelonkruiden. Deze onkruiden overleven door het achterblijven van stukjes wortel die niet worden verwijdert.
Kweekgras, heermoes en zevenblad zijn een aantal voorbeelden van deze hardnekkige onkruiden.
Als dit daadwerkelijk het geval is dan spijt het me te moeten zeggen maar dan is er maar één oplossing: Het onkruid chemisch bestrijden met het juiste middel (de planten zullen ook kapot gaan) en opnieuw inplanten.