wie weet wat voor kleine vogeltjes dit zijn ?

op dit moment komen er vele kleine vogeltjes in groepen in mijn hulstboom en eten de besje.
ze lijken op een baby musjes, koolmeesjes ?, maar hebben een wit befje en lange staart. lijken bijna wel mannetjes kanaries
ze vliegen heel snel en duikend kwik zilverig heen en weer.
maken bijna geen tjilp geluiden.
heel leuk , maar ken ze niet, wie helpt mij

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Het beste antwoord

zijn het misschien kwikstaartjes

Toegevoegd na 7 minuten:
(er bestaan ook gele varianten van de kwikstaart)

maar wellicht kan het ook een gors zijn (mannetjes hebben soms mooie kleuren)

Toegevoegd na 1 uur:
nog een gok dan maar...

de staartmees?

(zie foto)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had ook al gekeken maar die zijn grijs met een zwart befje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig was dat ook het eerste wat bij mij op kwam ;-)
Rieneke1
11 jaar geleden
en het zijn insectenetertjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zitten inderdaad ook wat gelige varianten tussen.
Maar twijfel nog tussen inderdaad staartmeesje of kwikstaartje,zie ze alleen maar steeds de besjes eten.
komen bijna niet op de grond .
blijven ook in een groep bij elkaar en gaan ook met vele tegelijk in bad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oops... misschien dat ze de bessen verwarren met kleine VLEEStomaatjes? ;-) verkeerde gok dus, helaas. ben nu wel heel erg benieuwd naar wat het voor gevederde diertjes zijn hoor :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eneh.... deze dan?
de staartmees? http://www.natuurweetjes.nl/staartmeesje-argithalos-caudatus/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik denk ook een straatmees. heb je alvast een + duimpje gegeven, om de - te compenseren
Dank je wel voor de moeite
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staartmezen eten geen hulstbesjes.
Misschien niet goed gezien, door de vraagsteller.
Het zijn insecteneters.
Maar denk wel dat ze dat zijn.
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op besjes komen ook insecten af die gegeten kunnen worden, dus wellicht is het net of de besjes gegeten worden? thanx voor de plusjes :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ alleen al voor de moeite ik had het al opgegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor het zijn staartmeesjes en op de besjes in mijn hulstboom zitten op het moment vele kleine zwarte beestjes, {mieren}? en ik denk dat ze die als snoepjes eten.vandaar dat ik dacht dat ze de besjes opaten of allebei. dus het beste antwoord bedankt

Andere antwoorden (1)

Volgens mij zijn het staartmeesjes,deze zijn typisch zoals je ze beschrijft:
Plaatje bij antwoord
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
deze foto lijkt er inderdaad veel op.
ga ze nog meer bekijken in de tuin of dit zo is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
shoot, deze ontdekte ik net voor ik je antwoord zag. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ schattig